Oxford

Oxfordin historia juontaa juurensa vuosiin 1901–1910, jolloin tuotemerkki kehitettiin Ranskassa. Vuonna 1982 Hamelin osti Oxford-tuotemerkin, ja se on sittemmin kasvanut tasaisesti ja kehittynyt muistikirjojen, lehtiöiden ja päiväkirjojen markkinajohtajaksi Euroopassa.

Joka vuosi yli 50 miljoonaa Oxford-tuotetta tuotetaan ja myydään Euroopan markkinoilla, 99% tuotteista tuotetaan paikallisesti Hamelinin tehtailla Euroopassa.

Oxfordin muistikirjojen, vihkojen ja päiväkirjojen keskeinen tunnusmerkki on korkealaatuinen kirkkaanvalkoinen paperi

Oxfordin tuotevalikoima on suunnattu ensisijaisesti koulu- ja toimistosegmentille. Oxford-brändin perustana on syvälle juurtunut yhdistelmä asiantuntemusta, perinteitä ja tinkimätöntä laatua. Yksi brändin menestyksen avaintekijöistä on sen lähestymistapa: Jokainen ansaitsee tuotteen, jossa yhdistyvät muotoilu, korkea laatu ja käyttömukavuus. Tavoitteena on tarjota oikeat työkalut tukemaan käyttäjiä saavuttamaan tavoitteensa. Oxford on onnistunut yhdistämään käytännöllisyyden ja tuotemuotoilun parantamaan suorituskykyä.

Oxfordin tavoitteena on ollut vaikuttaa tulevaisuuteen ja edistää muistikirjojen käyttöä. Oxford onkin vuosien varrella ollut markkinoilla viimeisimmän tekniikan kärjessä ja esitellyt tuotteissaan uusia ominaisuuksia ja innovatiivisia ratkaisuja.

Oxfordin muistikirjojen, vihkojen ja päiväkirjojen tunnusmerkki on korkealaatuinen kirkkaanvalkoinen paperi, joka on heijastamatonta ja jolle on miellyttävä kirjoittaa. Lisäksi paperin molemmille puolille voidaan kirjoittaa ilman, että teksti näkyy läpi.